Top
tatra2

דרך אחרת לטייל בפולין

ה29 בספט 2015, מכופתרות

את האחיות אירה ולנה הלא הן simsisters יצא לנו להכיר מחתונות שצילמו בכישרון רב.
ביקור באתר שלהן מגלה עולם שכולו קסם. מלבד צילומים מרהיבים של חתונות, הפקות וכל מה שביניהן, הן גם יוצרות מוצרים מאויירים מקסימים וטוות עולם שלם של סגנון והשראה.
הפעם אנחנו יוצאות איתן לטיול לאירופה המזרחית, פולין וסלובקיה, האזור בו נולדו וגדלו.

לנה ואירה מגיעות מעיירה אוקראינית שנמצאת בשכנות קרובה מאוד לפולין (למעשה עד שנת 1944 העיירה בה גדלו אכן הייתה חלק מפולין). הנופים מוכרים להן אך הן לא טיילו באזורים הספציפיים האלו מעולם. בנוסף הן מספרות ״רצינו להראות לבעלים הישראליים שלנו צד שונה של פולין, ולא רק את הצד המוכר פה בארץ שקשור להיסטוריה הקשה של העם היהודי, רצינו להראות להם את פולין האחרת״

״בחרנו באזור של ה-Tatra שהוא פחות מוכר לקהל הארופי, אבל הרבה אוקראינים מגיעים לשם בחורף על מנת להנות מסקי מצויין. בגלל שנסענו בקיץ (יוני) היה לנו די קל למצוא מגורים, הזמנו עוד מהארץ צימרים שונים לפי המסלול שתיכננו.

הגענו בטיסה לעיר קטנה Katowice וממנה המשכנו לקרקוב. מראש רשמנו לנו כמה מקומות שרצינו לטייל בהם  אבל עניין החנייה, שהיה מאוד בעייתי באזור מרכז העיר, די קיצר את התכניות. בסופו של דבר עשינו סיבוב בכיכר הראשית וברובע היהודי.

market-krakowUntitled-1krakowkrakow2

יום למחרת יצאנו לטייל מעבר לאזור התיירות המקובל ונסענו לZakrzowek Lake נסיעה של כ-10 דקות מהמרכז, מסלול הליכה נוח בעל נוף מרהיב למרכז העיר ולאגם נפלא.

באותו יום לפני הצהריים יצאנו לכיוון Niedzica Castle. מזג האוויר נהיה די חורפי, אבל זה לא הפריע לנו לצאת לטיול ואפילו לשבת על הדשא ולאכול את אחד המאכלים המקומיים- גבינה מעושנת על האש עם ריבת חמוציות (מומלץ בחום!!)

lake-krakowUntitled-6 castle2 castleniedzica-castlecastle3

באותו הערב הגענו לZakopane, עיירה של אוהבי סקי, בחורף היא מלאה לגמרי ולמזלינו לא היו כמותנו עוד הרבה תיירים אשר החליטו להפתיע ולהגיע דווקא בימות הקיץ. את הבוקר התחלנו מביקור במרכז התיירות על מנת לקבל המלצות לטיולים ומשם נסענו ל-Kasprowy wierch, אחד המקומות המפורסמים של האזור וכאן יש לנו טיפ חשוב ביותר- את הכרטיסים לרכבל מומלץ להזמין מראש באינטרנט כדי לחסוך המתנה בתור לקופה. למזלינו (אחרי חצי שעה של תור) ניגש אילנו מדריך טיולים והציע לנו כרטיסים בחינם כי חלק מאנשי הקבוצה לא הגיעו.
הטמפרטורה למעלה הייתה 1- ולא היינו מוכנים לכך. יש מבחר של מסלולים שניתן לעשות, אך בגלל הקור הסתפקנו בכמה תמונות.
בערב אפשר להסתובב קצת במרכז העיר, לאכול ולעשות קניות.

zakopane2 zakopane Untitled-5Untitled-7 Untitled-8

היום שאחרי היה מאוד מאתגר. אחרי התייעצות עם חברים פולניים החלטנו לעשות את מסלול ״עמק חמשת האגמים״. את המסלול מתחילים מהשביל של Morskie oko, אחד האגמים המפורסמים של האזור. אליו ניתן להגיע ברגל (כ9 ק"מ לכיוון) או עם כרכרה, זהו למעשה שטחו של הפארק הלאומי ולא ניתן להיכנס לאזור עם הרכבים.

המסלול של חמשת האגמים מתפצל ומתחיל בעלייה מאוד ארוכה ומאתגרת. אחרי כ-3 שעות של עלייה מגיעים לבקתה על שפת האגם, שם ניתן להישאר לישון (למי שעושה מסלולים ארוכים יותר) או סתם לאכול צהריים. אנחנו ויתרנו על האוכל והסתפקנו בתה ושטרודל תפוחים (שהיה מעולה!).

משם יש עוד טיפוס שממנו ניתן לראות את ארבעת האגמים (למרות שהעמק נקרא חמשת האגמים, רואים יחד רק ארבעה. כדי לראות את האגם החמישי נדרש להמשיך עוד כשעתיים). עוברים את ההר ומתחילים לראות את אגם ה-Morskie oko, עוד שעתיים ומגיעים לשפת האגם, שם סביר להניח שתהיו כבר ממש עייפים, מומלץ להזמין בירה להנות מהנוף ולהמשיך לכיוון הרכב . בסה"כ מסלול הוא  23 ק"מ, לא קל בכלל אך עם נופים השווים את כל זה.

road-to-morskie morskie-oko3 morski-oko2 morski-okolake

משם המשכנו לסלובקיה. נשארנו באזור ה-TATRA אבל בצד הסלובקי. המקום הראשון לביקור היה הטירה היפה  Spis castle שלצערינו לא כל כך הצליח היות וירד מבול. הספקנו רק לצאת מהרכב ולהצטלם.

בגלל מזג האוויר בילינו כמה שעות במסעדה קטנה בLevoca ואחרי שהגשם הפסיק בחרנו להנות מסיבוב בעיר העתיקה. עיר יפיפיה ושקטה, ללא תיירים ואפילו ללא יותר מדי מקומיים.

את הלילה העברנו בשינה באזור הLow Tatras, עוד מקום שמתוייר בחורף וריק לגמרי בקיץ. הצימר שעצרנו בו הכיל גם מתחם לילדים, מקום ל״על האש״ וטרמפולינה, בשמחה היינו נשארים שם לפחות לשבוע.
בבוקר למחרת ביקרנו במערת נטיפים ענקית, מקום יפיפה  אבל פחות מתאים לילדים קטנים (כי הטיול הוא מאורגן ומעגלי ואין שום אפשרות לקצר ולצאת).

tatra  spis-castle
משם המשכנו לLiptovsky Mikulas עיירה קטנה בגבול סלובקיה ופולין. טיילנו קצת, אכלנו צהריים במתחם יריד האומנים והמשכנו חזרה לפולין.
בבוקר של הטיסה עצרנו לכמה שעות לטייל בPszczyna, שם נמצא אחד הארמונות המפורסמים של פולין, הנמצא על שפת האגם. תצוגת הריהוט מרהיבה, שטח הארמון אינסופי ואם לא הייתה לנו הטיסה…. שוב… היינו שמחים להישאר יותר.״

Untitled-10Untitled-4totpsczyna-castle3 pszcyna-castlepszcyna-castle2

תודה לsimsisters על הטיול המרהיב הזה. אין ספק שכיף להוסיף מקומות חדשים ולא צפויים לרשימת היעדים שלנו.